Arbeidsconflict, wie helpt bij het oplossen ?
Meningsverschil -> mediator
klacht over gedrag -> vertrouwenspersoon
aanwijsbare intimidatie of andere misstanden -> klachtencommissie
Verwachtingen van werknemers. Eén soort goede baas bestaat niet. Dit is per situatie, werkplek maar ook per persoon verschillend. De ene keer is coachen de beste houding, de andere keer bereikt men meer door zijn gezag te laten gelden. In ieder geval moet een baas:
goed luisteren
duidelijk zijn
zich niet richten naar favoriete werknemers
beloften nakomen
conflicten op de werkvloer oplossen
geregeld en structureel werkoverleg houden en werknemers activeren om mee te doen aan het werkoverleg
waardering uitspreken voor werknemers die dat verdienen
motiverend zijn
verantwoordelijkheid kunnen dragen
adequate informatie geven over het werk en het bedrijf
elke vorm van ongewenst gedrag zoals discriminatie, resoluut afkeuren
het werk eerlijk verdelen, rekening houdend met de verschillende capaciteiten van de werknemers
werknemers beschermen tegen te hoge werkdruk en ongezonde werkomstandigheden
gesprekken houden met individuele werknemers over hun loopbaan, ontwikkeling en opleiding
zelf het goede voorbeeld geven.
Wij geven uitgebreide informatie. Over wettelijke regelingen zoals Bruto Wettelijk Minimumloon per 1/7/07: 1.300,80 p.mnd; 303,90 p.wk; 60,78 p.dg. Empathy.nLaw wijst betrokkenen op de mogelijkheden om op behoorlijke wijze uit elkaar te gaan. In de ontbindingsmediation komen in ieder geval alle arbeidsrechtelijke punten ter sprake. Empathy.nLaw beschikt over ervaren specialisten. Onze gecertificeerde experts kennen het arbeidsrecht en zijn bekend met de arbeidsongeschiktheid problematiek. Wij geven informatie over de voordelen van verwijzing van arbeidsconflicten bij voorbeeld naar mediation. Het aantal mediationbijeenkomsten is afhankelijk van drie factoren
de wijze waarop u met elkaar communiceert
de omvang en complexiteit van de vermogenselementen
de discussie met betrekking tot andere aandachtspunten.
Wat gebeurt er met uw vraag ? Als u ons inschakelt als persoonlijk begeleider dan verzoeken wij het geschil zo volledig mogelijk te omschrijven. Wij zijn behulpzaam bij het krijgen van overzicht, zie daartoe onze vragenlijst. Als u ons wilt inschakelen als mediator is deze informatie niet nodig. Voor klachtbegeleiding biedt Empathy.nLaw structuur.
Hoe goed is de dienstverlening ? Empathy heeft duidelijke regels en
hanteert een
beproefde werkwijze Onze diensten zijn MediationAdvies
óf conflictbemiddeling óf Voorzieningenmediation óf Klachtbegeleiding.
We
do care! check international support.
Publicaties, Handreikingen, Stappenplannen, Checklists kunt u
bestellen
bij ActUmail. Bestellen is vrijblijvend, veilig en
vertrouwelijk. Onze
producties zijn zo gemaakt dat u met de gratis Adobe Reader optimaal gebruik maakt van de
doorschakelingen. Voor gratis brochures over bepaalde onderwerpen klik
op de betreffende knop in de kop van deze pagina. Wij geven graag inzicht in onze website, gebruik gerust onze vindfunctie.